Handelsvilkår
Når du handler i webshoppen på www.pejseringen.dk, handler du med:
Jensen Company, Herning ApS
Industrivej Syd 3
7400 Herning
CVR.nr: 35036997
E-mail: [email protected]
Etableringsår: 2007
Pejseringen har butik i Herning.
Har du spørgsmål:
Kundeservice og forsendelse: [email protected]
Salg og tilbud: [email protected]
Generelt
Vi opbevarer ikke oplysninger om dine ordre på en måde, så du senere kan rekvirere en kopi af ordrebekræftelsen. Husk derfor altid at gemme ordrebekræftelsen, som du modtager på mail. Du kan altid skrive til os, hvis du ønsker en kopi af din faktura.
Når du foretager et køb, skal du igennem følgende trin.
1. Vælg varen - tryk køb
2. Gå til kurv
3. Tryk på ”Adresse” - udfyld adresse
4. Udfyld evt. anden leveringsadresse, hvis dette er aktuelt
5. Bekræft salgs- og leveringsbetingelser
6. Gå til betaling - Vælg betalingsform og godkend eller afbryd købet
7. Efter gennemført køb, modtager du en ordrebekræftelse på mail
Husk at du altid kan gå tilbage til tidligere trin ved at trykke ”Tilbage”, hvis du har indtastet forkerte oplysninger.
Alle priser på hjemmesiden er dagspriser og opdateres løbende.
Du skal ikke være oprettet som bruger for at kunne handle på www. jensen-company.dk
Bestilling
Bestilling af varer sker via vores webshop på www.pejseringen.dk. Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse på bestillingen i din email-indbakke, som også fungerer som kvittering og faktura – og den er samtidig dit garantibevis.
Hvis det er relevant at aftale evt. leverings- / afhentningstidspunkt, eller hvis der opstår forsinkelser i leveringen, vil du blive kontaktet af en af vores medarbejdere, enten pr. telefon eller e-mail.
Når ordren er afgivet, er der indgået en bindende aftale for begge parter.
Alle kontrakter indgås på dansk.
Betaling
Alle priser på www.pejseringen.dk er angivet i danske kroner og inkl. 25% moms.
Betaling kan ske via MobilePay og følgende kort: Dankort, VISA/Dankort, Visa, Maestro, Master-card, Visa Electron.
Når du betaler med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-kode.
De oplysninger, du indtaster i forbindelse med dit betalingskort, bliver krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der har adgang til disse. Hverken vi eller andre har mulighed for at læse dine data.
Ingen gebyrer vil blive pålagt ved betaling med MobilePay eller betalingskort.
Der hæves ikke penge på din konto, før den dag, hvor varen afsendes fra vores lager.
Reservation af beløb
Når du handler online og betaler med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet på kortet med det samme (Visa, Maestro, Master-card, Visa Electron). Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder
Du kan læse mere om reglerne for beløbsreservationer og reservationsperioden for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Levering
I udsalgsperioden kan der forekomme lidt længere leveringstid på nogle varer. Du bliver informeret dagen inden varen afgår fra vores lager.
Når du bestiller varer på www.pejseringen.dk, bliver du bedt om at vælge, om du vil have varen leveret hjem, leveret til pakkeshop, eller du selv afhenter varen i en af vores fysiske butikker.
Ved afhentning sker det fra vores butik på adressen: Industrivej Syd 3, 7400 Herning. Vælger du afhentning i butik, vil du modtage mail eller sms, når din ordre er klar til afhentning.
Leveringen sker med Danske Fragtmænd eller GLS, og normalt inden for 1-5 hverdage, hvis ikke andet er oplyst eller aftalt. Hvis ordren mod forventning skulle blive forsinket, vil du modtage en e-mail eller opringning herom.
Vi fører kantstenslevering på tilgængelige veje med plads til varebilen. Du bedes derfor sikre, at fragtmanden let kan komme hen til leveringsstedet. Kantstensleveringer skal kunne sættes på fast underlag og leveres derfor ikke på græs eller grus, da dette kan gå udover varens stand. Fragtmanden må ikke hjælpe med at bære varer ind i hus/opgang.
Ved levering med fragtmand vil eventuelle ønsker om et opkald inden levering blive noteret til fragtmanden. Men da vognmanden ikke er forpligtet til at ringe ved ankomst, kan vi ikke garantere, at fragtmanden følger ønsket.
Genkørselspris
Ved større forsendelser leveret med fragtmand til din adresse:
Forsøger fragtmanden forgæves at levere din ordre på din adresse, opkræves du et genkørselsgebyr på 125 kroner - 350 kroner afhængigt af leveringstype. Genkørselsgebyret dækker fragtmandens ekstra tur til din adresse, samt administrationsgebyr.
Ved mindre pakker leveret med fragtmand til din adresse:
Er du ikke hjemme, når fragtmanden forsøger at levere din pakke, vil fragtmanden tage pakken med til nærmest mulige pakkeshop-lokation og sende dig besked herom. Du kan herefter afhente din pakke inden for 7 dage.
Tjek varens stand
Vi anbefaler altid, at du pakker varen ud og tjekker standen med det samme - også hvis den først skal monteres/installeres på et senere tidspunkt. Er der synlige fragtskader på emballagen, anbefaler vi, at du tager billede af emballagen som dokumentation, inden du åbner pakken, og giver os besked via mail med det samme, hvis varen er beskadiget - læs mere under afsnittet Reklamationsret.
Fri fragt
Hos Pejseringen benytter vi os af fri fragt*, uanset hvilke og hvor mange varer du ønsker. Store forsendelser leveres normalt med Danske Fragtmænd og mindre forsendelser leveres med GLS til en af de mange hundrede pakkeshops i landet.
Pakker og forsendelser til privatadresse og erhvervsadresse leveres på hverdage, pakker til pakkebokse leveres alle ugens 7 dage. Ordrer, der modtages i weekenden og på helligdage, bliver behandlet førstkommende hverdag.
*Der er gratis levering i hele Danmark inkl. brofaste øer. Gratis levering gælder ikke øerne Grønland og Færøerne, her gælder de pågældende priser for levering. Til øer uden fast broforbindelse gælder gratis levering kun til afskibningshavnen.
Fortrydelsesret / Returret
Ved køb på www.Pejseringen.dk har du altid 30 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Du kan fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen eller ved at sende varen retur til: Jensen Company Herning ApS, Industrivej Syd 3, 7400 Herning - Husk at varen skal være forsvarligt pakket ind til forsendelsen, for at returretten er gældende (læs om korrekt returforsendelse i afsnittet nedenfor).
På specialfremstillede varer gælder den almindelige fortrydelsesret ikke – kontakt os gerne ved spørgsmål.
Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen. Bemærk: vi accepterer og modtager ikke pakker returneret pr. efterkrav.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Brændeovne, gaspejse, elpejse og bestemte biopejse. Udgifterne for returnering kan forventes at beløbe sig fra ca. kr. 800 - 1500,-. Kontakt os gerne for billigste returneringsløsning.
Korrekt returforsendelse af varen
Manglende eller beskadiget original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, skal varen returneres i original, intakt emballage.
Husk altid at sende varen forsvarligt indpakket, helst i den oprindelige indpakning, og sørg for at få en kvittering for afsendelsen. Det er vigtigt med en ordentlig indpakning og kvittering, fordi du selv har ansvaret for varen, indtil vores chauffør henter den, eller du har afleveret den til forsendelse. Vi anbefaler at du gemmer postkvitteringer, Track&Trace-numre og lignende.
Følgende er en guide til, hvordan du bedst muligt sikrer dig, at du får alle pengene tilbage:
Vær opmærksom på, at hvis du klistrer tape o.l. direkte på originalemballagen, medmindre der var det i forvejen, kan dette beskadige den originale emballage. Hvis den originale emballage er beskadiget når vi modtager varen retur, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Varen skal pakkes forsvarligt ind til returforsendelsen. Det er ikke nok blot at tilbagesende varen i originalemballagen til os. Varen skal pakkes ind med pap og/eller bobleplast omkring, så originalemballagen ikke beskadiges ved returforsendelsen. Pakkelabel påsættes uden på indpakningen, så den fremgår tydeligt, og den må aldrig sættes direkte på originalemballagen, ligesom tape o.l. heller ikke må klistres direkte på originalemballagen. Enhver værdiforringelse som følge af forkert indpakkede returvarer fratrækkes returbeløbet. Hvis du blot sørger for at pakken er pakket i samme stand, som da du modtog den, er du sikker på at varen og originalemballagen er beskyttet korrekt.
· Pak forsendelsen forsvarligt ind med pap og/eller bobleplast
· Der må ikke klistres tape, pakketape og pakkelabel direkte på originalemballagen
· Placér pakkelabel synligt uden på indpakningen
· Vedlæg kopi af ordrebekræftelse eller blot ordrenummer og navn, så vi kan finde din ordre i vores system
· Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen (gælder dog ikke ved defekte eller fejlsendte varer). Bemærk: vi accepterer og modtager ikke pakker returneret pr. efterkrav.
· Pakken skal leveres på virksomhedens adresse inden for vores normale åbningstider og kan derfor ikke sendes med DAO, da de leverer om natten.
Beskadiger du, skriver du på, eller mister du originalemballagen, er det en værdiforringelse af varens værdi og derfor vil der blive fratrukket et beløb af din tilbagebetaling. Som minimum bliver der fratrukket kr. 200,00 kroner og op til 30% af varens pris, hvis den originale emballage er beskadiget, eller hvis lampen returneres uden original emballage. Det konkrete beløb afhænger af varens pris og producent.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det fulde beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Beløbet tilbagebetales senest 5 bankdage efter vi har modtaget varen retur på vores adresse.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Varens stand, når du sender den tilbage
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.
Reklamationsret – Hvis der er noget galt med varen
Når du handler hos os, er dit køb omfattet af købeloven og mangel-reglerne. Det betyder at du kan reklamere over dit produkt i 24 måneder fra den dag, du har modtaget dine varer.
Kontakt os altid på mail, [email protected], i forbindelse med reklamationshenvendelse om en vare. Vi opfordrer til, at du i mailen medsender beskrivelse og billeder af skaden, samt billeder af emballagen som dokumentation, for hurtigst muligt behandling af den henvendelse.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret*. Det betyder, at varen kan repareres, ombyttes, der aftales et prisafslag eller pengene betales retur, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationsret for sliddele
På varer i kategorien sliddele, vil reklamationsretten vurderes i den konkrete situation, da produktets levetid afhænger af måden og hyppigheden, hvormed produktet benyttes. Skyldes skaden hyppig brug og almindelig slid, er dette ikke en berettiget reklamationsårsag. Dette gælder på pejseglas samt skamolplader.
Force Majeure
Bemærk, at tilfælde omfattet af force majeure kan fritage os fra at opfylde aftalen og fritage os fra erstatning.
Kontakt os inden for rimelig tid
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Fragtskader
Når du modtager varen opfordrer vi dig til at tjekke varens indpakning og originalemballage. Ser originalemballagen og varen beskadiget ud, anbefaler vi, at du nægter modtagelse af chaufføren. Hvis pakken har en mindre emballageskade, men varen ser ud til at være intakt, bedes du få chaufføren til at tage forbehold, ved at notere det på fragtsedlen. Efterfølgende skal du tage både udvendige og indvendige billeder af skaderne på emballagen, som skal medsendes, når du sender din reklamation til os. Giv os besked med det samme, hvis du mistænker en fragtskade, for hurtigst mulig håndtering af sagen.
Hvis der er tale om skjulte skader, altså skader der ikke kan konstateres ved leveringen, er det vigtigt, at du ikke tager varen i brug, før vores reklamationsansvarlige har vurderet skaden. Det er også vigtigt, at du gemmer den originale emballage, som dokumentation for, at skaden ikke var synlig ved leveringen. Oplever du en skjult skade, bør du kontakte os hurtigst muligt. Skal du først montere din vare om et stykke tid, anbefaler vi derfor altid, at du med det samme pakker varen ud og tjekker, at den er som forventet.
Returforsendelse og refundering af fragtomkostninger (Reklamation)
Hvis din vare stadig er inden for reklamationsretten, skal du altid kontakte os. Vi tager i fællesskab stilling til, om varen skal ind til os/producenten eller kan repareres lokalt. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale for fragten, herunder også fragten tilbage til dig efter undersøgelsen.
Husk altid at sende varen forsvarligt indpakket, helst i den originale emballage, og sørg for at få en kvittering for afsendelsen. Det er vigtigt med en ordentlig indpakning og kvittering, fordi du selv har ansvaret for varen, indtil vores chauffør henter den, eller du har afleveret den til forsendelse. Vi anbefaler at du gemmer postkvitteringer, Track&Trace-numre og lignende. Er varen gået i stykker under forsendelse på grund af utilstrækkelig indpakning ved returnering, kan dette have indflydelse på vurderingen af varens originale reklamationsårsag og -berettigelse. Da originalemballagen kan være del af produktets værdi, skal denne så vidt muligt returneres sammen med varen.
Du bedes altid kontakte os på mail, [email protected], eller i forbindelse med returnering.
Persondatapolitik
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (f.eks. et websted) ved brugerens næste besøg, at brugeren tidligere har besøgt webstedet, samt evt. historik fra besøget.
På www.pejseringen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, for dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan f.eks. gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies”
Logstatistik
Logstatistik bruges på www.pejseringen.dk og betyder at et statistik-system indsamler informationer og kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvilke dele af websitet der besøges og forlades mm. Log-statistikken indsamler og opbevarer aldrig oplysninger som navn, adresse, telefon nr. e-mail – det er udelukkende anonyme data der indsamles. Oplysninger, som du opgiver for at foretage et køb, indsamles ikke. På www.pejseringen.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.
Personlige oplysninger i forbindelse med køb
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
1. Navn
2. Adresse
3. Telefon nr.
4. Email
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Fremad opbevarer vi dine oplysninger med henblik på hurtigere at kunne give dig den bedste service i forbindelse med garantisager og fremskaffelse af reservedele.
Vi opbevarer i henhold til bogføringsloven dine oplysninger i 5 år, hvorefter du er fri til at bede os om at slette dine oplysninger. Ret henvendelse til [email protected] hvis du ønsker dine oplysninger slettet eller rettet.
Personlige oplysninger ved kontaktformular, returnering og reklamationer
Læs vores vilkår for udfyldelse af kontaktformularer online på:
https://www.pejseringen.dk/betingelser-for-kontaktformular
Tilmelding til Nyhedsbrev
Læs vores vilkår for udfyldelse af nyhedsbrev online på:
https://www.pejseringen.dk/betingelser-for-nyhedsbrev
Generelt
Oplysninger afgivet til www.pejseringen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Pejseringen, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Pejseringen via e-mail: [email protected]
Den dataansvarlige på www.pejseringen.dk er Pejseringen ApS.
Klageadgang - Muligheder for at klage
Oplysning om klagemuligheder: Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommisionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/consumers/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun ved indlevering i butik, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Pejseringen ApS
Industrivej Syd 3
7400 Herning
e-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun nødvendig hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret 24.04.2024